نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی: 

«قره‌باغی» نامی جریان‌ساز در عرصه هنر انقلاب است 

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» در پیامی به‌مناسبت درگذشت «اسفندیار قره‌باغی» عنوان کرد: اسفندیار قره‌باغی، نامی‌ بزرگ و جريان‌ساز در عرصه هنر انقلاب است که با طنين پرشکوهش در وادی موسيقی انقلاب و دفاع مقدس در مهم‌ترين و عظيم‌ترين رويدادهای تاريخ معاصر کشور نقشی بی‌بدیل ایفا کرده است.
کد خبر: ۵۶۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴ - 08December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با صدور پیامی درگذشت «اسفندیار قره‌باغی» هنرمند پیشکسوت انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: 

باسمه‌تعالی 

جامعه هنری و هنر دوست ایران اسفندیار قره‌باغی، صدای ماندگار انقلاب و بزرگ‌مردی از تبار فرهنگ و هنر را برای همیشه از دست داد. این استاد موسیقی و آواز را نسل‌های دیروز و امروز با آثار و سرودهایی که مضمون جنگ و انقلاب دارد، می‌شناسند؛ صدایی که با ترانه و آهنگ حماسی «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» در جان همه آزادی‌خواهان و استکبارستیزان وطن‌پرست نشست و ماندگار شد.

اسفندیار قره‌باغی، نامی‌ بزرگ و جريان‌ساز در عرصه هنر انقلاب است که با طنين پرشکوهش در وادی موسيقی انقلاب و دفاع مقدس در مهم‌ترين و عظيم‌ترين رويدادهای تاريخ معاصر کشور نقشی بی‌بدیل ایفا کرده است.

دکتر قره‌باغی چهره شاخص موسیقی کشور با رهبری گروه کُر تالار وحدت، رهبری گروه کُر صدا و سیما، ریاست مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی و ریاست کمیته آواز کلاسیک خانه موسیقی، مسئول موسیقی رادیو و نایب‌رئیس کانون هنرمندان ایران، خوانندگان و موسیقی‌دانان بسیاری را تربیت و تقدیم جامعه موسیقی ایران عزیز کرده است.

نام زنده‌یاد اسفندیار قره‌باغی یقیناً در کنار نام بزرگان موسیقی برای همیشه بر تارک سپیدۀ فرهنگ پُربار موسیقایی این سرزمین خواهد درخشید.

اینجانب فقدان اين چهره بی‌بديل موسيقی و افتخار خطه آذربایجان و خاک پرگهر ایران اسلامی را به جامعه فرهنگ، هنر و ادب كشور و همه دوستداران موسیقی ايرانی تسليت عرض نموده و برای روح بزرگ آن «حنجره انقلاب در برابر استکبار» از درگاه خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

سید محمدعلی آل هاشم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار